”Ik had al een geboren passie voor media op alle vlakken en dat ik dit nu kan delen is voor mij een geluk in het leven.”

Mijn naam is Frank Postma, 30 jaren jong, geboren en getogen in Groningen. Ik heb de MarketingFundatie opgezet om mijn passie voor media en marketing over te brengen op ondernemers en hun verhaal te vertellen op een effectieve wijze.

​Toen ik 17 jaar was begon ik met het verkopen van Hip Hop beats. Ik vond al snel uit dat deze markt zich online bevond en moest dus iets verzinnen om op te vallen. Destijds had ik een voorpagina positie op de woorden ‘beats kopen’ op Google. Dit was niet gemakkelijk, gezien Dr. Dre zijn Beats koptelefoon net in de markt gezet werd samen met alle online distributeurs zoals Wehkamp, Bol.com. Zij wilden deze woorden ook graag aan hun arsenaal toevoegen, dus het was een ware SEO strijd om de voorpagina van Google.

Inmiddels had mijn Twitteraccount 14.000 volgers en ik had een goede controle over de markt, oftewel mijn ‘Marketing efforts’ waren heel goed gegaan en ik had het beoogde resultaat gehaald. 

Ondanks de zware concurrentie had ik het op mijn twintigste voor elkaar en de voorpagina bereikt.

​Tot drie jaar geleden ambieerde ik altijd een carrière in de muziekwereld maar mijn afstudeerstage bij Xander en Sophie de Buisonjé heeft mij op een ander pad gebracht. Sophie zette destijds net haar nieuwe kledinglijn Studio She Moves op. Ik heb gezien en meegewerkt aan de marketing hiervan en vond dit helemaal het einde en ontdekte dat mijn passie – creatief zijn in marketing is.

​In de tussentijd was ik inmiddels al voor een aantal bedrijven bezig als contentmarketeer en werd ik ‘Marketing Team Lead’ bij Brainconsultant, MCP Horeca & het HBO IT Talents Program. Ik maakte filmpjes, advertenties, strategieen en bedacht posts om meer awareness en hogere conversie ratio’s te verkrijgen op de door hun te verkopen producten. Ik had al een geboren passie voor media op alle vlakken en dat ik dit nu kan delen is voor mij een geluk in het leven.