Een marketingadviseur inhuren, waarom zou je dat doen?

Een eigen bedrijf runnen is soms stressvol! Het is soms net alsof je op een been, op een schip in de storm staat te jongleren (maar daarom ben je ook gaan ondernemen, jij kan dit!). Je kunt in de val trappen door te denken dat je alles zelf kan en moet doen. Dit is niet alleen contraproductief, maar ook onhoudbaar: jij raakt opgebrand en je bedrijf lijdt eronder.

Daarom kan het inhuren van een marketingconsultant een grote aanwinst zijn voor jouw bedrijf.

Of je nou een start-up of een gevestigd bedrijf runt, het werken met een marketingadviseur heeft talloze voordelen. Hier zijn er vijf.

Voordeel #1: Meer tijd voor focus op je eigen vakgebied.

Wanneer je een marketingadviseur inhuurt, haalt die een tijd consumerende verantwoordelijkheid van je bord. Op je beurt maak je meer tijd vrij om prioriteit te geven aan andere belangrijke aspecten van je bedrijf.

In de digitale wereld van vandaag evolueert de marketingindustrie voortdurend.

Proberen bij te blijven met de nieuwste trends, nieuwe functies en strategie-aanpassingen is een fulltimebaan buiten je gebruikelijke dagelijkse werkverantwoordelijkheden.

Door een consultant in te huren, bespaar je een overvloed aan tijd die zou zijn besteed aan het onderzoeken en leren van de ins en outs van marketing. In plaats daarvan kan jij je concentreren op uw klanten en je bedrijf opbouwen.

Voordeel #2: je bespaart geld.

Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar je kan geld besparen door een consultant in te huren.

Als je onlangs je bedrijf bent gestart of een beperkt budget hebt, is het meestal onverstandig om een ​​fulltime marketingmedewerker in dienst te nemen – iemand die een salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden nodig heeft. Terwijl een bedrijfseigenaar veel van zijn persoonlijke tijd aan marketing besteedt, is er nog steeds een gat te vullen.

Door een consultant of freelancer in te huren, krijg je de voordelen van een marketingexpert zonder de extra loonkosten van een salaris en andere nadelige contractuele voordelen. Bovendien is het btw aftrekbaar.

Voordeel #3: Je krijgt directe toegang tot marketingexpertise.

Marketing is een beest. Het kan maanden, zo niet jaren duren om de fijne kneepjes van elk digitaal kanaal te begrijpen. De meeste ondernemers kunnen niet zoveel tijd en energie missen.

Wanneer je een marketingadviseur inhuurt, krijg je toegang tot hun wijsheid en jaren ervaring. Ze kunnen je vertellen wat wel of niet werkt op basis van hun ervaringen met andere klanten of wat ze hebben onderzocht. Ze weten welke vragen ze moeten stellen en hoe ze de antwoorden kunnen vinden.

Voordeel #4: Je krijgt een nieuw perspectief.

Marketing vereist vaak vallen en opstaan. Maar hoe weet jij zonder die expertise welke variabele(n) verantwoordelijk is/zijn voor achterblijvende campagneresultaten? Of wat zorgt voor een boost in het verkeer? Een nieuw perspectief kan tekortkomingen blootleggen en kansen aan het licht brengen.

Door een consultant in te huren, krijg je objectieve feedback en inzichten die je anders misschien niet had gezien.

Jij kent je bedrijf als geen ander, maar het is gemakkelijk om door de bomen het bos niet meer te zien en cruciale details te missen. Een extern perspectief zorgt ervoor dat je tijd, geld en middelen besteedt aan de juiste platformen en tactieken.

Voordeel #5: Je bent verbonden met een groter netwerk.

Soms gaat het erom wie je kent.

Marketingadviseurs hebben een uitgebreide klantenkring. Wanneer je een marketingadviseur inhuurt, neemt je iemand aan die met veel andere bedrijven heeft gewerkt. Als er een voor beide partijen voordelige mogelijkheid is om in contact te komen met een andere klant, zal een verstandige marketingadviseur ervoor zorgen dat dit gebeurt.

Ik hou ervan om mijn klanten te verbinden. Of het nu is om ze kennis te laten maken met een bijvoorbeeld een businesscoach om ze te helpen winstgevend te worden of om samen te werken met bedrijven voor een grotere marketingcampagne, het is geweldig om te zien hoe dit samenkomt.

Als je op zoek bent naar marketingondersteuning of meer wilt weten over hoe het is om met een marketingconsulent te werken neem dan gerust contact op!

FRANK POSTMA | EIGENAAR & MARKETEER

Leave a Comment