Display advertenties – wat zijn het & hoe werkt dat?

Display advertenties wat zijn het? | Via de MarketingFundatie kan je bij ADXL hele toffe banner campagnes in elkaar zetten. Maarja wat zijn de voordelen van deze banner campagnes, ook wel display advertenties nou eigenlijk? Ik leg je adverteren met display advertenties uit in dit artikel door je mee te nemen langs 7 voordelen hiervan.

1. Display-advertenties zijn visueel aantrekkelijk

Een van de eerste voordelen van display-advertenties is dat display-advertenties kunnen (en moeten!) worden ontworpen en vormgegeven. Gewone PPC-advertenties (Pay per click (Google ads etc.) zijn alleen tekst en moeten zich houden aan het aantal tekens, waardoor je beperkt hoe effectief en snel je de aandacht kan trekken en je boodschap kan overbrengen.

Met digitale display-advertenties kan je afbeeldingen, video, audio en de branding van je bedrijf gebruiken om op te vallen bij gebruikers en hun aandacht te trekken.

Banner advertentie van Vriendeloterij op de website van Telegraaf.

2. Display-advertenties vergroten je merkbekendheid en zichtbaarheid

Om een ​​nieuwe klant te krijgen, moet die klant weten dat je bedrijf bestaat. En volgens meerdere onderzoeken op het gebied van Marketing moeten consumenten een merk tien keer tegenkomen voordat ze erover nadenken om er zaken mee te doen – een paar jaar geleden was dat nog zeven. Tegenwoordig zijn er steeds meer merken, en steeds meer plekken waar deze merken adverteren vandaar dat dit aantal omhoog gegaan is.

Met display-advertenties kan je in de aanval gaan en de aandacht van consumenten trekken voordat ze een specifiek product of specifieke dienst van je nodig hebben. Tegen de tijd dat ze je nodig hebben weten ze wat je bedrijf te bieden heeft. Zo heb jij een grotere kans om het merk te zijn die het product wat ze nodig hebben gaat leveren omdat  je naam keer op keer online zijn tegengekomen.

3. Display-advertenties zijn gericht

Bij het uitvoeren van digitale marketingcampagnes is het belangrijk om je te richten op de mensen die het meest relevant zijn voor je bedrijf. Net als bij PPC- en Facebook-advertentietargeting, kan je specifieke parameters maken voor je digitale display-advertenties: op welke sites wil je dat je display-advertenties verschijnen; in welk geografisch gebied wil je dat ze verschijnen; en in welke demografische of nichemarkt wil je dat de banners verschijnen.

Een autodealer kan zich bijvoorbeeld richten op mensen binnen de ‘rijleeftijd’ die in hun postcodegebied wonen en autogerelateerde websites bezoeken.

Het voordeel van het targeten van je display-advertenties is dat je je uitgaven kan maximaliseren en ervoor kunt zorgen dat je gezien wordt door de meest relevante doelgroep.

Advertentieruimte gevuld met display advertenties/banners op nu.nl in gebruik door KPN en Coolblue (De Coolblue advertentie is een retargetting campagne, het desbetreffende scherm is inmiddels ook al onderweg)

4. Met display-advertenties kan je geïnteresseerde consumenten opnieuw targeten (retargeten)

Retargeting van display-advertenties omvat het tonen van display-advertenties aan consumenten op basis van hun eerdere online gedrag, inclusief degenen die je website hebben bezocht maar geen klant zijn geworden.

Dit is je waarschijnlijk overkomen. Je bladert bijvoorbeeld door elektrische boormachines op een site voor bouwmaterialen. Je gaat op Google naar iets anders zoeken, en wanneer je op een blog of andere website komt, zie je advertenties voor elektrische boormachines op die pagina’s. Toevallig he?

met retargeting kan je gebruikers terugbrengen naar je site die ze al eerder hebben bezocht.

Je hebt al interesse getoond in een product dat ze verkopen. Nu zie je niet alleen hun naam weer opduiken in je gezichtsveld, maar je komt ook veel content tegen dat misschien wel het laatste zetje is dat je nodig hebt om een ​​aankoopbeslissing te nemen. Display-retargeting is een geweldige manier om deze consumenten te betrekken die je bedrijf al kennen en die extra stap te zetten om de deal te sluiten.

5. Display-advertenties kunnen consumenten onderweg bereiken

Geofencing is een andere effectieve tactiek binnen display-advertenties. Door advertenties door te sturen naar mobiele apparaten op basis van de huidige locatie van een consument, kan je je advertenties richten op mensen die op dat moment aan het winkelen zijn en een hoge koopintentie hebben.

Met geofencing kan je een virtuele perimeter opzetten rond een geografisch gebied, zoals de locatie van je bedrijf of die van een concurrent. Van daaruit kan je geofencing-advertenties doorsturen in de vorm van aanbiedingen en deals voor iedereen die dat gebied betreedt met hun mobiele apparaat.

Dit laat zien hoe geofencing, een display-advertentietactiek, werkt om geïnteresseerde consumenten te vangen.

Geofencing kan je helpen de aandacht te trekken van nieuwe consumenten die in de buurt zijn en misschien op zoek zijn naar precies wat je aanbiedt, of oude klanten terug lokken met een leuke tijdelijke aanbieding.

6. Display-advertenties werken goed samen met andere marketing

Om een ​​nieuwe klant te krijgen, moet die klant weten dat je bedrijf bestaat. En volgens meerdere onderzoeken op het gebied van Marketing moeten consumenten een merk tien keer tegenkomen voordat ze erover nadenken om er zaken mee te doen – een paar jaar geleden was dat nog zeven. Er zijn natuurlijk steeds meer merken, en steeds meer plekken waar deze merken adverteren dus vandaar dat deze frequentie stijgt.

Met display-advertenties kan je in de aanval gaan en de aandacht van consumenten trekken voordat ze een specifiek product of specifieke dienst van je nodig hebben. Tegen de tijd dat ze je nodig hebben weten ze wat je bedrijf te bieden heeft. Zo heb jij een grotere kans om het merk te zijn die het product wat ze nodig hebben gaat leveren omdat ze je naam keer op keer online zijn tegengekomen.

Hieronder zie je een (bijna) volledige bannerset van ADXL ontworpen door Sidney Cosman. Bij ADXL krijg je banners in de meest voorkomende formaten. Hierdoor kunnen de banners op alle sites en mobiele devices aangeboden worden aan de consument.

7. Display-advertentie campagnes kunnen eenvoudig geanalyseerd worden

Het is belangrijk om je marketingprestaties te meten, zodat je weet wat werkt om je bedrijf te laten groeien. Via de MarketingFundatie kan je met ADXL  zien hoe vaak je advertenties zijn bekeken en hoeveel gebruikers op je advertenties hebben geklikt. Omdat display-advertenties in de eerste plaats een marketingstrategie voor het vergroten van de merkbekendheid is, is het aantal vertoningen dat je advertenties ontvangen, het belangrijkste gegeven. Binnen het ADXL dashboard kan je een hele hoop extra geografische en demografische gegevens zien..

Wil jij weten of dit voor jouw bedrijf inzetbaar is? Neemt contact op!

Wil jij op websites als de Telegraaf, Nu.nl, Volkskrant of meer vakspecifieke sites staan met een banner? Neem gerust contact op. We kijken samen welke sites jouw doelgroep zich bevindt en bedenken een visueel aantrekkelijke campagne. Lees hier meer over adverteren via ADXL.

FRANK POSTMA | EIGENAAR & MARKETEER

Leave a Comment